قیمت و خرید برج خنک کننده

برج خنک کننده

برج خنک کننده یکی از مهم ترین دستگاه های به کار رفته در انواع مختلف کارخانجات در هر ابعادی و همچنین ساختمان ها در انواع مختلف می باشد.

هدف اصلی از به‌کارگیری این دستگاه این می باشد که با استفاده از آن‌ها بتوان به خنک کردن آب و یا سیالات دیگر مشغول شده و همچنین تهویه مطبوع و مناسبی را برای صنعت و یا کاربری مورد نظر ایجاد نمود.

در حالت کلی برای آنکه بخواهیم یک برج خنک کننده بسازیم به تکنولوژی زیادی احتیاج نمی‌باشد و با توجه به این موضوع مدل های مختلف متناسب با کارگاه ها و کارخانجات کوچک و بزرگ ساخته می شود.

کولینگ تاور یا برج خنک کننده در هر نوعی که باشد بعد از گذشت مدتی با توجه به شرایط شیمیایی و فیزیکی خاصی که برج خنک کننده در معرض آن قرار می گیرد دچار یک سری عیب و نقص می گردد و لازم است تا آنها به صورت منظم و دوره ای تحت سرویس قرار گرفته و بازبینی گردند.

در حالت کلی باید بگوییم مشکلات به وجود آمده تا زمانی که بتوانند دستگاه را به صورت کامل از کار بیاندازد بسیار طولانی در نظر گرفته می شود و در نتیجه باید بگویم که پیشگیری کامل از مشکلات به وجود آمده در سیستم های تبخیری در مورد برج خنک کننده غیر قابل انجام می باشد.

برج خنک کننده چیست؟

دستگاه و یا وسیله ای است که با استفاده از آن تماس بسیار وسیع و گسترده ای میان سطح آب و هوا ایجاد شده و در نتیجه تبخیر آب را تا حدود زیادی افزایش داده و با توجه به اینکه فرآیند تبخیر آب فرایند گرماگیر شناخته می شود در کمترین زمان ممکن باعث خنک شدن سطح آب می گردد.

در حالت کلی باید بگوییم که عمل خنک شدن آب از طریق این دستگاه به واسطه گرمای پنهان موجود در تبخیر آب صورت می پذیرد و این فرایند به این صورت است که تنها مقدار کمی از آب تبخیر شده و در نتیجه باعث خنک شدن آب می گردد.

کاربرد برج های خنک کننده

همچنین در مورد گرمایی که از آب خارج شده و از دست می‌رود باید بگویم که این گرما از طریق روش‌های مختلف مانند هدایت، جابجایی و همچنین تشعشع، بیشتر قسمت این گرما از طریق تبخیر از آب خارج شده و از بین می رود.

مدل های مختلف برج خنک کننده یا همان کولینگ تاور از یک مدار بسته شکل می گیرد. همچنین آب در این دستگاه‌ها وظیفه دارد تا گرما را جذب کند و انتقال دهد.

مدل های مختلف برج خنک کننده

در حالت کلی انواع مختلفی در سه گروه اصلی طبقه بندی می گردند که اولین آنها برجهای خنک کننده مرطوب و خشک و دیگری مرطوب خشک می باشد.

از برج خنک کننده مرطوب در مواردی استفاده می گردد که آب نقش اصلی و اساسی و حیاتی را داشته و هدف اصلی نیز از بین بردن گرمای موجود در آب و خنک کردن آن می باشد. همچنین دستگاه برج خنک کننده مرطوب خود دارای انواع مختلفی است که هر کدام از آنها دارای کاربرد های فراوانی در صنعت های مختلف می باشد.

نوع دیگر مدل خشک آن می باشد که معمولاً این برج بیشتر در مکان هایی که آب کافی وجود ندارد مورد استفاده قرار می‌گیرد معمولاً در چنین شرایط عمل خوب خنک کنندگی آب به صورت مرحله ای صورت می پذیرد و با توجه به اینکه هزینه های ساخت و نگهداری و تعمیرات این نوع برج خنک کننده بالا می باشد زیاد مورد استفاده قرار نمی گیرد

سوالات متداول برج خنک کننده

آیا می توان از برج خنک کننده خشک در همه مناطق ایران استفاده کرد؟

بله، برج خنک کننده ی خشک برای مناطق کویری خشک و سرد مناسب می باشد به این علت که برخلاف برج خنک کننده ی مرطوب، مصرف آبی ندارند.

تفاوت برج خنک کننده چیلر های جذبی با چیلرهای تراکمی آب خنک چیست؟

هیچ گونه تفاوتی بین آنها نیست و عملکرد کاملا یکسانی دارند.

برای چیلر های تراکمی آب خنک برج خنک کننده مدار باز مناسب است یا مدار بسته؟

برای چیلرهای تراکمی آب خنک می توان از برج خنک کننده مدار باز استفاده کرد و نیازی به برج خنک کننده مدار بسته نیست.

انواع برج خنک کننده چیست؟

برج های خنک کننده به دو دسته برج خنک کننده مدار باز و مدار بسته تقسیم می‌شوند.

تفاوت برج خنک کننده و چیلر در چیست؟

برج خنک کننده توسط مکانیزم تبخیر آب، می تواند دمای آب را تا حدود سه درجه بالای دمای مرطوب محیط خنک نماید اما چیلر با استفاده از سیکل تبرید قادر به تامین آب با دمای حدود ۷ درجه سانتی گراد می باشد.

ظرفیت برج خنک کننده چقدر است؟

برای به دست آوردن ظرفیت برج خنک کننده باید اطلاعاتی از جمله دمای آب ورودی و خروجی، ظرفیت آب مورد نیاز، محل نصب برج خنک کننده و… داشته باشیم.

محصولات

مبدل حرارتی پوسته و لوله (شل اند تیوب)
مبدل حرارتی هوا خنک (درای کولر)
برج خنک کننده فایبر کلاس
زنت (دستگاه گرمایشی سرمایشی صنعتی)
ایرواشر (دستگاه سرمایشی و گرمایشی)
روف تاپ پکیج یونیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما