روف تاپ پکیج (پکیج یونیت)

خرید روف تاپ پکیج


اگر شما هم در جستجوی خرید روفتاپ پکیج روفتاپ هستید تا انتهای این مقاله با ما باشید تا شما را با نحوه انتخاب و قیمت این پکیج ها و انتخاب پارامترهای موثر در انتخاب آنها آشنا سازیم.

روف تاپ پکیج یا پکیج یونیت چیست؟

پکیج روف تاپ یا RTU نوعی سیستم HVAC است که تمام اجزای مورد نیاز برای تامین هوای مطبوع، به صورت یک واحد فشرده در آن قرار گرفته است. شما معمولاً از یونیت پکیج ها برای واحدهای مسکونی و تجاری کوچک و بزرگ استفاده می کنید. این پکیج ها برای مصرف در آپارتمان ها و واحدهای صنعتی بسیار محبوب هستند.

برای تولید سرمایش با استفاده از روف تاپ پکیج، چیلر تراکمی هوا خنک به کار رفته وارد عمل شده و مورد موجود در سیستم را به قسمت کوی لاوی موجب مبرد یا همان اپراتور هدایت می کند و با توجه به چرخشی که توسط اپراتور ایجاد می گردد هوای مناطق اطراف کاهش داده شده و در نتیجه کاهش دمای هوا ایجاد می گردد.

در صورتی که قصد تولید گرمایش مورد نظر باشد، لازم است تا از تجهیزاتی مانند موتورخانه و دستگاه پکیج دیواری و غیره کمک گرفته و با استفاده از آب گرم و چرخشی که این دستگاه ایجاد می‌کند تا دمای هوا را تا حدودی افزایش دهیم.

روف تاپ پکیج دارای ۳ کانال انتقال دهنده هوا می باشد که یکی از آنها کانال هوایی رفت، دیگری کانال هوای برگشت و آخری کانال هوای تازه نام دارد.

بهینه سازی فضای خانه با خرید روف تاپ پکیج

آپارتمان های کوچک امروزی، فاقد فضای کافی برای نصب یک واحد گرمایش و سرمایش بزرگ هستند. این خانه ها اغلب دارای اتاقکی در فضای بیرون، در کنار خانه یا روی پشت بام هستند که به سیستم کانال کشی دستگاه تهویه مطبوع متصل می شود تا گرمایش و سرمایش را با انرژی کافی فراهم می کند.
به این سیستم ها روف تاپ پکیج می گویند. با خرید پکیج یونیت امکان تامین گرما و سرما در سراسر خانه بدون اتلاف فضای مورد استفاده توسط سیستم های گرمایشی بزرگ فراهم می شود.

 

روف تاپ پکیج

طرزکار روف تاپ پکیج

سیستم های روفتاپ (RTUs) که به طور طبیعی روی پشت بام نصب می شوند، گرمایش، و سرمایش ساختمان ها را تامین می کنند. گاهی اوقات به آنها پکیج یونیت می گویند، زیرا تمام تجهیزات مانند کویل ها، کمپرسورها و فن ها در یک یونیت به صورت مستقل قرار می گیرند.

RTU ها، برای ساختمان های کم ارتفاع مانند ساختمان های اداری کوچک تا متوسط، مراکز خرید، انبارها و رستوران ها مناسب هستند.

بسته به اندازه ساختمان، برخی از تاسیسات نیاز به خرید بیش از یک یونیت پکیج برای تامین تهویه مطبوع در فصاهای مختلف خواهند داشت. صرف نظر از تعداد، RTU ها معمولاً به کانال نصب شده در ساختمان متصل می شوند تا هوای مطبوع را در سرتاسر محیط توزیع کنند.

قیمت روفتاپ پکیج

قیمت روفتاپ پکیج به نسبت امکاناتی که برای شما فراهم می کند مقرون به صرفه است. به عبارت دیگر با این سیستم ها می توانید به راحتی گرما را به خانه خود بیاورید، در حالی که در بودجه خود صرفه جویی می کنید.

قیمت روفتاپ پکیج با توجه به هزینه نصب، سرویس و تعمیر این سیستم ها توسط نمایندگی های فروش معتبر در سراسر کشور تعیین می شود.

نگهداری از روفتاپ پکیج

مانند هر سیستم دیگری، ضروری است که پس از خرید و نصب روفتاپ پکیج، تعمیر و نگهداری آنها را به یک تکنسین آموزش دیده و واجد شرایط، بسپارید.
این کار تضمین می کند که سیستم در تمام طول عمر خود، اگر نه بیشتر، بدون هیچ مشکلی، دوام می آورد.

تفاوتی ندارد که زمان تعویض کامل پکیج یونیت شما فرا رسیده باشد، یا به تازگی آن را خریداری کردید، در هر صورت با توجه به اینکه قیمت روفتاپ پکیج نسبتا بالا است، تعمیر و نگهداری منظم برای به حداکثر رساندن بهره وری انرژی و جلوگیری از خرابی تجهیزات، و صرفه جویی در وقت و هزینه شما بسیار مهم است.

سرویس‌دهی این دستگاه ها چندان دشوار نیست، اما اغلب فراموش می ‌شوند زیرا دور از دید هستند. در حالیکه چون روی پشت بام و فضای باز نصب می شوند، در معرض عناصر تخریب کننده قرار دارند و بنابراین به مراقبت بیشترز نیاز دارند.

برای سرویس و نگهداری انواع دستگاه های تهویه مطبوع، چه در خانه یا محل کار می توانید به تکنسین های ماهر و کارشناسان ما اعتماد کنید تا به شما کمک کنند، اطمینان حاصل کنید که این سیستم ها به طور موثر کار می کنند، به درستی نصب شده اند و به طور منظم سرویس دهی می شوند تا خانه یا محل کار شما در کل سال هوایی مطبوع داشته باشد.

نحوه انتخاب و خرید انواع روف تاپ پکیج

در هر نوع ساختمان یا کسب و کاری، گرمایش و سرمایش مناسب حیاتی است. روف تاپ پکیج می تواند راحتی و بهره وری را برای ساکنین ایجاد کند.

با این حال، نحوه گرمایش، سرمایش و تهویه مطبوع (HVAC) گاهی اوقات به علت صرفه جویی در هزینه ها نادیده گرفته می شود. در حالیکه، انتخاب و خرید سیستم های سرمایشی و گرمایشی مناسب از جمله انواع روفتاپ پکیج می تواند با تامین هوای مطبوع در محیط، راندمان کاری را افزایش داده و در طولانی مدت موجب صرفه جویی در هزینه ها شود.

کارکرد روف تاپ پکیج

برای خرید روفتاپ پکیج به نمایندگی های فروش معتبر مراجعه نموده و گارانتی لازم را دریافت کنید تا از خدمات پشتیبانی بعدی بهره مند شوید.

پارامتر های موثر هنگام خرید پکیج یونیت

یکی ازمهم ترین پارامترهای موثر در هنگام خرید روفتاپ پکیج ارزیابی مصرف انرژی است.

از نمایندگی فروش در مورد پکیج هایی با بالاترین راندمان ممکن بپرسید. آنها راهنمایی لازم را در این رابطه به شما می کنند.

نکته دیگری که باید هنگام خرید روفتاپ پکیج در نظر بگیرید مساحت و فضای مورد نظر شماست. میزان بهره وری انرژی به ویژگی های یونیت از جمله اندازه آن بستگی دارد.

عوامل موثر در قیمت روف تاپ پکیج

از جمله مهمترین عوامل موثر بر قیمت روفتاپ پکیج اندازه پکیج است. برای یونیت های بزرگتر به پکیج هایی با اندازه بزرگتر نیاز است که مستلزم پرداخت قیمت بالاتری است.

از دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت سطح مصرف انرژی A، B، یا C می باشد. مدل های جدید این سیستم ها بسیار کم مصرف هستند و قیمت بالاتری دارند.

جایگزینی سیستم گرمایشی منزل و خرید روفتاپ پکیج در نهایت می تواند تاثیر زیادی بر سطح راحتی افراد داشته باشد. یک پکیج یونیت که به درستی نگهداری شود نه تنها در مصرف انرژی صرفه جویی می کند، بلکه می تواند به طور بالقوه به بهبود کیفیت محیط داخلی و بهبود مشکلاتی مانند آلرژی و آسم کمک کند.

در نهایت، جایگزینی RTU یک گام مهم در استراتژی کلی پایداری شما است. کارآمدتر کردن ساختمان شما در مصرف انرژی می تواند به حمایت از تلاش های بزرگ شما برای تبدیل شدن به یک تجارت سبزتر کمک کند.

با در اولویت قرار دادن RTU ها، کسب و کارها در سراسر ایران می توانند در مصرف انرژی صرفه جویی کنند، سود نهایی خود را بهبود بخشند و کسب و کار خود را به سمت بهتر شدن تغییر دهند.

جمع بندی

با خرید روفتاپ پکیج علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی، آسایش و گرمایش را به خانه های خود هدیه کنید.

 

 

 

 

سوالات متداول

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

آیا امکان استفاده از روف تاپ پکیج در مناطق گرمسیری وجود دارد؟

روف تاپ پکیج های روپیکال که جهت استفاده در مناطق گرمسیری با دمای کارکرد بالا ساخته می شوند، در مناطق با دمای حدود ۵۵ درجه سانتیگراد قابل استفاده می باشد.

آیا امکان اتصال روف تاپ پکیج به سیستم هوشمند ساختمان وجود دارد؟

بله می توان این وسیله را به سیستم هوشمند ساختمان متصل کرد و از امکانات آن بهره برد.

ظرفیت روف تاپ پکیج ها معمولا چقدر است؟

معمولا ظرفیت روف تاپ پکیج ها پنج تن به بالا می باشند.

گرمایش در روف تاپ پکیج به چه صورت است؟

این دستگاه به وسیله ی آب گرم تامین شده از موتورخانه مرکزی یا پکیج به کمک کویل آب گرم، گرمایش را انجام می دهد.

در چه مکان هایی می توان از روف تاپ پکیج استفاده کرد؟

می توان از این وسیله در کارخانه ها و کارگاه های صنعتی، دانشگاه ها و مدارس، سالن های ورزشی، مراکز خرید، رستوران ها، تالارهای پذیرایی و …. استفاده کرد.

هزینه روف تاپ پکیج نسبت به چیلر و هواساز چگونه است؟

به دلیل کاهش طول لوله کشی آب و عدم وجود اواپراتور در این دستگاه، هزینه ی آن نسبت به چیلر و هواساز پایین تر است.

محصولات

روف تاپ پکیج یونیت

پکیج یونیت

پروژه ها

پروژه 1
پروژه 2
پروژه 3
پروژه 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما