قیمت و خرید ایرواشر

دستگاه ایرواشر


در ابتدای امر به این بپردازیم که ایرواشر چیست و چگونه عملکردی دارد . ایرواشر سیستم سرمایشی و گرمایشی است که عملیات پاکسازی هوا و فیلتر کردن محل مورد نظر را انجام می دهد.

و همچنین ایرواشر توانایی کنترل و افزایش رطوبت ورودی به فضای ساختمان را دارد. ایرواشر از نظر فنی از قطعات مختلفی تشکیل شده است که بررسی اجمالی درباه آن خواهیم داشت.

در ایرواشر موتور الکتریکی یا الکترو موتور به فن دستگاه متصل شده و کویل آب گرم به پکیج گازسوز و یا بویلر (دیگ) موتورخانه متصل می گردد.

دیگر قطعاتی که می توان به آن اشاره کرد : بدنه ، شاسی ، فیلترها ، حسگر ، سیستم خنک کاری تبخیری و …

از آنجا که ایرواشرها نیازی به کمپرسور ،کندانسور و چیلر و … ندارند و قیمت قطعاتی که در آنها به کار رفته به نسبت قطعات سایر سیستم های تهویه مناسب تر می باشد لذا ایرواشرها از نظر اقتصادی به صرفه تر بوده و قیمت مناسب تری دارند.

قطعاتی که در عملکرد دستگاه نقش بسزایی دارند و جز مهمترین قطعات این سیستم به حساب می آیند عبارتند از فیلتر ها ، پمپ ، افشانک ها و فن . که افشانکها وظیفه تزریق قطرات آبی که در مسیر هوا وجود دارند را به درون دستگاه دارند. در ادامه برای توضیحات بیشتری در خصوص قیمت و خرید ایرواشر ارائه می دهیم.

قیمت ایرواشر:

ایرواشرها نیز مانند هر وسیله دیگری عوامل متعددی می تواند در قیمت گذاری آنها تاثیر داشته باشد که از جمله می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • ظرفیت ایرواشر
  • اندازه دستگاه
  • مدل دستگاه
  • جنس قطعات
  • و شرکت سازنده

با این حال قیمت نهایی با توجه به آپارتمانی یا صنعتی بودن و همچنین برند ایرواشر تعیین می گردد. که البته شایان ذکر است که این دستگاه اقتصادی و مقرون به صرفه می باشد.

خرید ایرواشر:

مهمترین مواردی که در هنگام خرید ایرواشر می بایست به آنها توجه شود ، نوع کاربری و قیمت محصول می باشد. زیرا که ایرواشرها برای استفاده در محیط های خشک مناسب تر می باشند و باید به آب و هو و میزان رطوبت محیط نصب ایرواشر توجه شود.

نحوه کارکرد ایرواشر:

دستگاه ایرواشر عملکردهای متنوعی در حال گرمایش و سرمایش دارد که در اینجا به بررسی برخی عملکردهای دستگاه می پردازیم:

طرز کارکرد سیستم در حال گرمایش:

کویل هایی که در درون دستگاه ایرواشر قرار دارند به صورت مارپیچی می باشند ، این لوله ها که به درون موتورخانه اتصال پیدا می کنند برای آب گرم و بخار آب هستند. برای عملکرد درست یک بویلر یا دستگاه دیگ بخار در موتورخانه قرار دارد .

در دستگاه هایی که سازه کوچکتری دارند ممکن است این امکان وجود داشته باشد که بتوانید آن را بر روی دیوار نصب کرده و لوله کشی راحت تری داشته باشید.

نحوه کار فن به این صورت است که پس از جریان یافتن آب گرم در کویل ها ،فن هوای تازه و یا مخلوط با هوای برگشت را از روی لوله های داغ که در کویل قرار دارد عبور داده و بعد از افزایش دما آن را به درون ساختمان می فرستد.

دستگاه های ایرواشر در حالت گرمایشی ساختاری شبیه به دستگاه های هواساز دارند ، و یکی از بهترین دستگاه ها از نظر عملکرد برای حالت گرمایشی هستند که قدرت بسیار زیادی دارند.

همزمان با انجام فرایند گرمایش عملیات فیلتر کردن هوا هم صورت می پذیرد .

کاربرد ایرواشر

طرز کارکرد سیستم در حالت سرمایش:

از آنجا که سیستم سرمایشی که در دستگاه ایرواشر قرار دارد به صورت تبخیری انجام می پذیرد تا حد زیادی با دستگاه های گرمایشی تفاوت دارد.

دستگاه نازلهای تزریق کننده ای در ایرواشرها وجود دارد که فشار آب بسیار بالا را به درستی کنترل کرده و هوای درون دستگاه را به صورت پودری در می آورد.

و از آنجا که ذرات پودری تمایل بسیار زیادی به بخار شدن دارند با گرفتن حرارت از هوا که همان گرمای نهان می باشد و صرف تبخیر شدن ذرات پودری می شود باعث خنک شدن هوا می شوند و دما را تا حد زیادی کاهش می دهند.

در درون ایرواشر ها هوای خنک شده فیلتر می شود و از آنجا که با آبهای تبخیر شده مخلوط می گردد رطوبت نسبی را تا حد زیادی افزایش می دهد.

در زمان خرید این دستگاه باید توجه زیادی به آب و هوای منطقه خود داشته باشید چرا که عملیات این نوع دستگاه سرمایشی در مناطق خشک و نیمه خشک بسیار بهتر است.
از آنجا ه دستگاه های ایرواشر در سرمایش عملکرد بسیار بهتری دارند بیشتر برای سرمایش استفاده می شوند ، و در گرمایش چون این دستگاه ها به دستگاههای مکمل دیگری نظیر پکیج و بویلر نیاز دارند مانند هواساز یا روف تاپ پکیج می باشند.

برای انتخاب دستگاه برای فضاهایی مانند سوله ها و کارخانه ها که هم فیلتر هوا و هم قیمت دستگاه مورد توجه قرار می گیرد استفاده از این ایرواشرها می تواند گزینه بهتری نسبت به پکیج هواساز یا روف تاپ پکیج باشد.

انواع ایرواشر

انواع ایرواشرها :

دستگاه های ایرواشر به دو نوع خانگی و صنعتی تقسیم می شوند.که ایرواشرهای خانگی به صورت سقفی ،پشت بامی و یا ایستاده هستند که شما با توجه به محیط و نیاز خود می توانید مدل مورد نظر را انتخاب کنید.

نوع صنعتی هم که در بسیاری از سازه های صنعتی بکار می روند.

در این دستگاه ها یک تصفیه کننده و رطوبت زن وجود دارد که به خوبی هوا را تصفیه می کند و همچنین این سیستم به صورت تلفیق دستگاه های خنک کننده و گرما دهنده کار می کند . می توانیم به موارد زیر به عنوان دلایلی برای استفاده کردن از این دستگاه ها اشاره کنیم :

  1. کاهش آلودگی ها و واد مضر موجود در هوا با استفاده از فیلتراسیون و پاشش قطرات پودری آب
  2. کنترل و افزایش رطوبت نسبی هوا
  3. تامین سرمایش و گرمایش محیط در حد مطلوب

راهنمای تخمین ظرفیت مناسب برای ایرواشرها

برای انتخاب ظرفیت هوای ایرواشرها میتوان از جدول تخمین ظرفیت کولر آبی استفاده کرد.که به طور معمول ایرواشرها در چهار طول ۵ فوت، ۷ فوت ،۹ فوت و ۱۴ فوت ساخته می شوند.

میزان بازدهی یا راندمان دستگاه به چگونگی چیدمان افشانک ها و سرعت هوا و میزان فشار آب ،طول دستگاه ،ارتفاع دستگاه و همچنین دمای آب بستگی دارد که معمولا بین ۶۰ تا ۹۵ درصد می باشد.

تعیین ظرفیت هوادهی ایرواشر:

(دمای خشک طراحی)-(دمای مرطوب طراحی) = تعداد دفعات تعویض هوا در دقیقه
حجم فضا / تعداد دفعات تعویض هوا در دقیقه =ظرفیت هوادهی مورد نیاز

جمع بندی

به منظور خرید مطمئن تر و به صرفه تر بهتر است به مراکزی مراجعه نمایید که هم از مشاوره های کارشناسان آن مجموعه با توجه به نوع کاربری و مصرف آن برای خرید بهتر استفاده نمایید و هم دستگاههای معتبر با قیمت مناسب به شما ارائه دهند. اطلاع درست از قیمت و خرید ایرواشر می تواند تجربه ی خرید مناسبی را برای شما رقم بزنند.

سوالات متداول ایرواشر

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

کلاس بندی ایرواشر چیست؟

ایرواشرها معمولا در سه کلاس ۴، ۶ و ۸ تقسیم بندی می شوند.

قیمت ایرواشر چگونه است؟

قیمت دستگاه ایرواشر در مقایسه با سیستم هایی مانند روف تاپ پکیج و یا چیلر و هواساز، بسیار پایین تر است.

طرز کار ایرواشر چیست؟

ایرواشر مانند هواساز توسط فن، هوا را به داخل دستگاه کشیده و پس از تنظیم دما و افزایش رطوبت آن، با کانال کشی هوا را در قسمت های مختلف توزیع می کند.

آیا ایرواشر برای گرمایش هم استفاده می شود؟

ایرواشر توانایی تأمین گرمای مورد نیاز در فصل زمستان را نیز دارد.

کاربرد ایرواشر چیست؟

ایرواشر در مناطقی که رطوبت ندارند، مانند سوله های صنعتی قابل استفاده می باشد.

اجزای تشکیل دهنده ایرواشر کدام اند؟

فن دمنده، پمپ سیرکولاسیون، و نازل های آب پاش از اجزای ایرواشر هستند.

پروژه ها

پروژه 1
پروژه 2
پروژه 3
پروژه 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما