قیمت و خرید فن کویل

فن کویل

خرید فن کویل می تواند یک گزینه مناسب برای تامین گرمایش و سرمایش محیط خانه و محل کار شما باشد. قیمت فن کویل ها که از سری وسایل کاربردی و اقتصادی برای سرمایش و گرمایش هستند، با توجه به ظرفیت سرمایشی و گرمایشی که دارند متفاوت است. از این سیستم های تهویه مطبوع در ساختمان های تجاری، صنعتی، مسکونی و… استفاده می شود و به خصوص برای ساختمان هایی که دارای چند اتاق هستند، مناسب می باشد و می تواند دمای اتاق را به صورت جداگانه تنظیم نماید.

فن کویل ها می توانند با استفاده از گردش آب سرد که توسط چیلر تولید می شود هوا را خنک نماید و در فصل های سرد سال به وسیله آب گرم پکیج و یا موتورخانه هوای گرم را در هوا به وجود بیاورد.

وقتی از این دستگاه در فصل زمستان استفاده می‌کنیم، آب گرم تولید شده توسط موتورخانه یا بویلر درون لوله‌های فن کویل در جریان است و با عبور باد فن‌های دستگاه از روی لوله‌های حاوی آب گرم، هوای گرم از طریق دریچه‌های خروجی فن کویل درون ساختمان‌های مسکونی یا تجاری تهویه می‌شود.

معرفی انواع فن کویل، قیمت و ویژگی ها

فن کویل ها معمولا از یک فن دمنده و یک کویل تشکیل شده اند. در این دستگاه ها از لوله های مسی استفاده می کنند

فن کویل ها دارای انواع مختلفی هستند مانند: کانال، سقفی، زمینی دکوراتیو که در ظرفیت های مختلف در بازار موجود می باشند. این فن ها دارای ۱۸ ماه گارانتی قطعات و ۵ سال گارانتی کمپرسور است. فن کویل ها از اجزای مانند:

  • مبدل حرارتی
  • فیلتر
  • سینی تخلیه
  • الکتروفن

تشکیل شده است که هر کدام از این اجزا دارای کارکردی متفاوت هستند. مبدل حرارتی از مهم ترین اجزای فن کویل است.

انواع فن کویل از نظر طراحی

این دستگاهها از نظر طراحی و نحوه نصب در ساختمان‌ها به چهار دسته کلی زمینی، سقفی، کانالی و کاستی تقسیم می‌شوند که با توجه به مساحت یک واحد مسکونی یا اداری، تجاری باید از یکی از آن ها استفاده شود.

فن کویل زمینی

دارای راندمان بالا و صدای بسیار کمی می باشند و نصب ساده و آسان دارند و برای تعمیر و سرویس این محصولات نیاز به هزینه های زیادی هم نمی باشد. این نوع دستگاه، از ظرفیت ۲۰۰ تا ۱۰۰۰ فوت مکعب در دقیقه بهره برده و قابلیت دمیدن هوا به سمت بالا یا روبه‌رو را در دسترس قرار می‌دهند. فن کویل‌های زمینی البته این روزها چندان پرکاربرد نیستند و اغلب در بیمارستان‌ها و یا محیط‌های آموزشی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

فن کویل زمینی

فن کویل سقفی

فن کویل های سقفی دارای تنوع بالایی هستند که در ظرفیت های هوادهی بالا تولید شده و دارای ظاهری بسیار زیبا و راندمان بالایی می باشند و فضای بسیار کمی را اشغال می کنند ولی داری هزینه ی بالایی برای سرویس هستند. ظرفیت این دستگاه‌ها عموما بین ۲۰۰ تا ۱۰۰۰ فوت مکعب در دقیقه است و به دو صورت کابینت‌دار و فاقد کابینت تولید می‌شوند.

فن کویل های سقفی توکار یکی از ارزان ترین نوع فن کویل های سقفی هستند که مانند فن کویل کاستی در سقف جای گذاری می شود و یکی از رایج ترین نوع فن کویل ها می باشند.

در ساختمان‌هایی که برای نصب فن کویل‌های سقفی نیاز به بازسازی‌های اساسی وجود دارد و یا به هر دلیل امکان استفاده از فن کویل‌های سقفی وجود ندارد، این دستگاه‌ها گزینه خوبی هستند.

فن کویل کانالی

این نوع از فن کویل ها در ظرفیت های ۶۰۰ تا ۲۰۰۰ فوت مکعب می باشند و در سه طرح کانالی سقفی روکار، کانالی سقفی توکار، کانالی دیواری روکار ایستاده.
فن کویل ها دارای ویژگی های زیادی هستند که یکی از آن ها قابلیت تنظیم دمای هر اتاق به صورت مجزا می باشد. با استفاده از فن کویل می توانید به راحتی هر اتاق را مطابق با دمای مورد نظر خود تنظیم نماید . تهویه هر اتاق به صورت جداگانه می باشد و هوای یک اتاق به اتاق دیگر منتقل نخواهد شد.

این ویژگی فن کویل ها برای مراکز آزمایشگاهی و صنعتی بسیار مفید و کاربردی است و اگر نیاز باشد دمای یک اتاق با اتاق دیگر متفاوت باشد فن کویل می تواند به راحتی این کار را برای شما انجام دهد. همچنین این دستگاه می تواند از انتقال آلودگی در بین اتاق ها هم جلوگیری می کند. این سیستم برای ساختمان های که دارای چند طبقه و اتق هستند می توانید به راحتی استفاده نماید.

از دیگر ویژگی های این دستگاه می توان به راندمان بالا، طراحی بی نظیر، صدای پایین و تنظیم دمای جداگانه برای هر اتاق اشاره کرد.

قیمت انواع فن کویل با توجه به نوع آن و همچنین ظرفیتی که دارد بسیار متغیر است. اگر قصد خرید این سیستم های سرمایشی و گرمایشی را دارید می توانید برای اطلاع از قیمت روز آنها با کارشناسان بتا تهویه تماس بگیرید.

کانالی سقفی روکار

فن کویل کانالی روکار از فشار استاتیک خارجی بالا در حد ۱۰۰ پاسکال بهره می‌برد و برای اماکنی که کانال‌کشی و تهویه هوا فقط با یک سیستم میسر است انتخاب خوبی محسوب می‌شود و اغلب در راهروها، لابی‌ها و سایر مکان‌های تجاری که ارتفاع کف تا سقف زیاد باشد از فن کویل‌های کانالی سقفی روکار استفاده می‌شود. این نوع دستگاه نیز با ظرفیت ۸۰۰ تا ۲۲۰۰ فوت مکعب در دقیقه در دسترس قرار دارند.

کانالی سقفی توکار

این نوع از فن کویل‌ها از نظر طراحی و نصب به سادگی عمل کرده و همچنین سروصدای بسیار کم، یکی از گزینه‌های عالی برای استفاده در واحدهای مسکونی است. فن کویل کانالی توکار یا به عبارتی کانالی سقفی توکار درون سقف کاذب طبقات ساختمان ها نصب می‌شود و دریچه هوادهی و دریچه دسترسی به فن کویل نیز با توجه به انتخاب مشتری قابل تغییر است. فن کویل کانالی توکار در ظرفیت‌های ۲۰۰ تا ۱۲۰۰ فوت مکعب در دقیقه تولید می‌شود و یکی از جذابیت‌های مهم این نوع از فن کویل‌ها قیمت پایین و ارزش خرید بالای آنها نسبت به عملکرد است.

کانالی دیواری روکار ایستاده

فن کویل کانالی دیواری روکار ایستاده از نظر طراحی و شکل ظاهری روکار و ایستاده بوده و شباهت زیادی به کولرهای اسپلیت دارد. این دستگاه‌ها بر روی دیوار نصب شده و به همین دلیل به آنها فن کویل کانالی دیواری نیز گفته می‌شود. با توجه به روکار بودن و نصب بر روی دیوار، امروزه در ساختمان‌های مسکونی کمتر از این نوع دستگاه استفاده می‌شود اما در واحدهای تجاری مانند مغازه‌ها و بانک‌هایی که امکان بازسازی یا نصب فن کویل‌های توکار را ندارند یکی از بهترین مکان‌ها برای انتخاب این نوع دستگاهها به شماره می‌روند. فن کویل‌های کانالی ایستاده عموما در ظرفیت ۳۰۰ تا ۸۰۰ فوت مکعب در دقیقه قابل تهیه است.

فن کویل ایستاده

فن کویل کاستی

این نوع از فن کویل به دو گونه کاستی یک طرفه و کاستی چهار طرفه تولید می شوند که از لحاظ نوع لوله کشی دو لوله ای و چهار لوله ای نامیده می شوند و هوا را از بالا به پایین به جریان در می آورد. در فن کویل یک طرفه ظرفیت بین ۳۰۰ تا ۱۵۰۰ فوت مکعب در دقیقه تولید می‌شود و هوادهی آن به صورت یک طرفه می‌باشد. فن کویل کاستی چهار طرفه در این دستگاه‌ها قابلیت هوادهی سرد و گرم در ۴ جهت را در دسترس قرار می‌دهند.

فن کویل کاستی

مزایای فن کویل

فن کویل یک دستگاه تهویه مطبوع چند منظوره است که در کنار یک چیلر یا سیستم حرارت مرکزی (بویلر یا موتورخانه) نیز قابل استفاده است و با توجه به توانایی این دستگاه برای ایجاد هوای گرم با آب نسبتا گرم، می‌توان در مناطقی که گرم شدن آب با استفاده از پنل‌های خورشیدی انجام می‌شود، از این دستگاه‌ها استفاده کرد.

 

نحوه انتخاب و خرید انواع فن کویل

فن کویل باید براساس نیاز شما و کاربردی که از آن انتظار دارید، انتخاب شود. در هنگام خرید فن کویل باید در نظر بگیرید که چه نمونه ای از این دستگاه را می خواهید خریداری نماید و بعد از مشخص کردن باید نوع دو لوله ای و یا ۴ لوله ای بودن دستگاه ظرفیت دستگاه را برای هر فضا مشخص می شود. برای خرید این سیستم ها باید کیفیت آن را در نظر بگیرید و سعی کنید یک محصول باکیفیت و قیمت مناسب را خریداری نماید تا بتواند راندمان بالایی داشته باشد.

پارامترهای موثر در هنگام خرید فن کویل

قبل از خرید فن کویل باید مشخص نماید که هدف شما از خرید این سیستم های تهویه مطبوع چیست. فن کویل ها به تنهایی نمی توانند عمل سرمایش و گرمایش را انجام دهند و از یک فن و یک کویل مارپیچ ساخته شده اند که باید آب گرم یا سرد در کویل به جریان بیفتد تا خروجی هوای گرم و سردی از آن داشته باشید.

شما باید مشخص نماید که ظرفیت دستگاه شما چقدر باید باشد تا بتواند نیاز شما را برآورد نماید. و بعد مشخص نمایید که دستگاه شما از نوع کانالی باشد یا سقفی.
یکی از اصلی ترین نکاتی که در خرید این دستگاه ها در نظر می گیریم قیمت فن کویل است که شما باید ببینید که محصول موردنظرتان مطابق با بودجه شما است یا خیر.

عملکرد فن کویل ها نیز بسیار اهمیت دارد هرچند اکثر دستگاه های موجود در بازار درصورتیکه از برند معتبری خریداری شوند، دارای عملکرد درست و مناسبی هستند اما باید دقت کنید که سیستم سرمایشی و گرمایشی که انتخاب می کنید دارای ویژگی های مورد نظر شما باشد. یکی از ویژگی های بسیار مهم، نداشتن سر و صدای زیاد و همچنین دارا بودن گارانتی جهت تضمین اصالت کالا است.

مزایا فن کویل

عوامل موثر در قیمت فن کویل

قیمت فن کویل ها با توجه به ساختار و نوع شان متفاوت است. در بازار برخی از فن کویل ها دارای ابعاد کوچک و متوسط هستند و قیمت بسیار مناسبی هم هستند ولی فن هایی هم وجود دارند که ابعاد آن ها بزرگ است و با توجه به کارایی مخصوص، قیمت بسیار بالایی هم دارند و برای استفاده در پروژه های بزرگ از آن ها استفاده می شود.

به طور کلی عوامل مختلفی از جمله نوع کویل، ظرفیت، برند و نوع گارانتی و خدمات پس از فروش می تواند در قیمت نهایی سیستم های سرمایشی و گرمایشی موثر باشد.

جهت دریافت راهنمایی های بیشتر درباره قیمت این محصولات می توانید با مشاورین سایت بتا تهویه در تماس باشید.

 

سوالات متداول

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

چرا با وجود اینکه فن کویل هواگیری شده اما باد سرد خارج نمی شود؟

در این صورت به احتمال زیاد علت، عدم چرخش درست آب سرد در مدار می باشد.

تفاوت فن کویل و داکت اسپلیت چیست؟

داکت اسپلیت در کل فضای قابل تهویه را به دمای یکسان می رساند اما فن کویل این امکان را می دهد که هر یک از فضاهای موجود در واحد، دارای دماهای متفاوت باشد.

کاربرد فن کویل های چهار لوله ای چیست؟

چون فن کویل های چهار لوله ای هم سرمایش و هم گرمایش دارند، بیشتر در هتل ها و بیمارستان ها استفاده می شوند.

انواع فن کویل ها کدام اند؟

این دستگاهها به صورت دیواری، زمینی ،کاستی، سقفی روکار و سقفی توکار تولید می شوند.

چه نوع فن کویل برای واحدهای مسکونی مناسب است؟

این فن کویل ها برای واحدهای مسکونی باید با توجه به طراحی و معماری داخلی انتخاب شود. زیرا از نظر کارکرد و کیفیت انواع مختلف تفاوت وجود ندارد و تنها محل قرار گیری فن کویل باعث تفاوت در نوع آنها می گردد.

ارور فن کویل چگونه برطرف می شود؟

برای برطرف شدن ارورهای این دستگاه، باید با مرکز خدمات پس از فروش شرکت تماس بگیرید.

محصولات

مبدل حرارتی پوسته و لوله (شل اند تیوب)
مبدل حرارتی هوا خنک (درای کولر)
برج خنک کننده فایبر کلاس
زنت (دستگاه گرمایشی سرمایشی صنعتی)
ایرواشر (دستگاه سرمایشی و گرمایشی)
روف تاپ پکیج یونیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما