قیمت و خرید دستگاه هواساز

 

خرید دستگاه هواساز

خرید دستگاه هواساز به کاربرد آن بستگی دارد. شما باید در هنگام خرید دستگاه هواساز متراژ محیط را در نظر بگیرید و بر اساس آن دستگاه هواساز خود را تامین نماید.

در هنگام خرید دستگاه هواساز باید حتما عواملی مانند جنس بدنه، نوع فیلترها، میزان مصرف، حجم هوای گردشی، ظرفیت هوادهی و …. را در نظر بگیرید و بر اساس آن دستگاه خود را خریداری نماید.

پکیج هواساز

قیمت دستگاه هواساز و پکیج هواساز به عوامل گوناگونی بستگی دارد که مهم ترین آن ها ظرفیت و مقدار هوادهی آن می باشد. این محصولات از پرکاربردترین دستگاه ها برای میزان کردن دما، رطوبت، و سطح آلاینده های موجود در هوا است. هواساز ها دارای انواع مختلفی هستند که انواع آن ها شامل: هواساز های خانگی، صنعتی، آپارتمانی می باشند.

دستگاه هواساز چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

هواساز یک سیستم برای تنظیم میزان رطوبت و دما می باشد. هواساز ها دارای انواع مختلفی هستند که از مهم‌ترین آن ها می‌توان به هواساز های آپارتمانی؛ صنعتی و خانگی اشاره کرد. هواساز ها می توانند به همراه دستگاه‌هایی مانند چیلر، دستگاه سرمایشی و گرمایشی و دیگر دستگاه ها استفاده کرد. هواسازها نقش توزیع کننده هوای سرد را عهده دار هستند.

دستگاه های هواساز دارای ویژگی های متفاوت بسیاری هستند:

  • قابلیت کارکرد در فصل های گوناگون
  • مرکزیت سیستم تهویه مطبوع
  • قابلیت تصفیه هوا
  • سهولت در انتقال و توزیع هوا

نحوه انتخاب و خرید انواع هواساز

در مکان های مانند محیط های صنعتی از هواساز های سایز بزرگ استفاده می شود که به پنل های عایقی مجهز می باشند. این هواساز ها با وجود این که دارای سایز بزرگی هستند ولی هیچ گونه سر و صدایی از این هواساز ها شنیده نمی شود. در زیر این هواساز ها از فولاد ریلی استفاده می کنند برای افزایش استحکام آن ها.

خرید هواساز

با گسترش و رونق تولید هواسازها، انواع مختلفی از این دستگاه ها به بازار ارائه شده است که در ظرفیت ها، قابلیت ها، کاربردها و برخی اجزایشان با یکدیگر متفاوت می باشند که برخی از آن ها را برای شما توضیح می دهیم:

هواساز صنعتی

این نوع از هواساز ها صنعتی است که از آن برای ایجاد تهویه مناسب در سوله های صنعتی و کارخانه های بزرگ، سالن های ورزشی، انبارها و … استفاده می کنند. این دستگاه ها به دستگاه های هواساز صنعتی بسیار شباهت دارند و تا حد زیادی در بحث مصرف انرژی صرفه جویی می کند و در عین حال از تعداد زیادی از ورود آلاینده های صنعتی جلوگیری می کند.

هواساز آپارتمانی

این نوع از هواساز ها از پرکاربرد ترین نوع هواساز ها هستند که از آن در مکان های آموزشی، مسکونی، اداری استفاده می کنند. هواساز ها از لحاظ ساختار دارای تفاوت های زیادی نیستند و تنها در نوع فیلتر و ابعاد و همچنین تجهیزات رطوبت گیر با یک دیگر متفاوت هستند.

از دیگر تفاوت های آن ها می توان به میزان درصد هوای برگشتی به وسیله دستگاه هواساز اشاره کرد. اگر دستگاه هواساز شما در محیط های آلوده و پر از کثیفی کار کند باید در آن از فیلترهای مخصوص جذب کننده آلاینده های استفاده نماید. به علاوه اگر در دستگاه ها نیاز به تولید رطوبت بود حتما باید در آن از تجهیزات تولید کننده رطوبت گیر استفاده کرد.

هواساز خانگی

هواسازهای خانگی نسبت به دیگر هواساز ها دارای ابعاد ریز و کوچکی هستند و در آن از سیستم های رطوبت زدا و ایجاد کننده رطوبت استفاده نمی شود و اگر مصرف کننده این نوع از تجهیزات را بخواهد از آنها برای دستگاه هواساز آن نصب می کنند.

در مدل های مختلف دستگاه هواساز خانگی معمولاً جریان آب گرم با استفاده فن هایی که در داخل دستگاه است و به وسیله پکیج های گاز سوز تولید می شود و آب سرد آن هم به وسیله کویل های آن تولید و تامین می شود.

پارامترهای موثر هنگام خرید هواساز

در هنگام خرید دستگاه هواساز باید یک سری نکات را در نظر بگیرید که این نکات شامل:

قیمت دستگاه هواساز

ظرفیت هوادهی

از اساسی ترین نکاتی که در هنگام خرید دستگاه هواساز باید در نظر بگیرید ظرفیت و ابعاد هواساز است. انتخاب درست و صحیح این دستگاه ها باید براساس ظرفیت محیط باشد تا باعث افزایش عمر دستگاه هم شود. همچنین باعث راندمان و عملکرد بهتر آن هم می شود .

قیمت تصفیه کننده هوا

از دیگر نکاتی که باید در نظر بگیرید قیمت دستگاه هواساز است که یکی از مهم ترین مواردی است که باید در هنگام خرید هر چیزی در نظر بگیرید. اگر سیستمی که انتخاب می کنید دارای آپشن های بسیار زیاد و جدیدی است مطمئنا دارای قیمت بالاتری هم می باشد. برخی از این سیستم ها دارای اجزا و تجهیزات گران قیمت و ویژه ای هستند که از آن ها برای کاربری های ویژه استفاده می کنند و در اماکن؛ ساختمان های مسکونی، پاساژ ها و …. کاربردی ندارند.

الکتروموتور و فن

یکی دیگر از چیز های که باید در نظر بگیرید الکتروموتور و فن در این سیستم ها است که یکی از مهم ترین اجزا می باشد. که برند و مارک موتور بسیار مهم است. اگر برند دستگاه شما معتبر باشد ممکن است هزینه زیادی داشته باشد ولی در هر صورت دارای راندمان بالا می شود و در هزینه های تعمیراتی تعویض و مصرف انرژی و… صرفه جویی می شود.

استفاده از دستگاه های که دارای موتور اینورتر هستند دارای مزایای زیادی است مانند: افزایش طول عمر مفید سیستم به علت کارکرد یکنواخت، بهره وری در مصرف انرژی برق و کاهش هزینه های مربوط به آن می باشد.

نوع فیلترهای هواساز

فیلتراسیون یکی از مهم ترین فاکتورهای است که در هنگام خرید دستگاه هواساز باید در نظر بگیرید. در بازار انواع بسیاری فیلتر وجود دارد که برخی از آن ها دارای قیمت بالای است و برای کاربری های خاص طراحی می شوند. انتخاب فیلتر مورد استفاده در دستگاه هواساز به کاربری محیط بستگی دارد.

عوامل موثر در قیمت هواساز

عواملی که بر قیمت هواساز ها تاثیر گذار است ظرفیت و مقدار هوادهی آن است. تمامی چیزهای که در دستگاه هواساز استفاده شده است مانند نوع، مدل، و تکنولوژی و…. در قیمت آن تاثیر دارد.

از دیگر عوامل تاثیر گذار در قیمت دستگاه های هواساز می توان به نوع فیلتر آن اشاره کرد برخی از فیلتر های این هواساز ها دارای قیمت بالای هستند و کاربری بالای دارند.

جمع بندی

در متن بالا سعی کردیم قیمت و خرید دستگاه هواساز را برای شما توضیح دهیم. دستگاه های هواساز دارای تنوع بالای هستند که شما می توانید براساس نیاز خود یکی از آن ها را انتخاب نماید.

 

 

 

سوالات متداول

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

ظرفیت و میزان هوادهی هواساز چگونه تعیین می شود؟

ظرفیت هوادهی آن بر اساس متر مکعب بر ساعت محاسبه می شود، و برای برآورد ظرفیت و میزان هوادهی این دستگاه باید بازدیدهایی توسط کارشناسان صورت گیرد تا بتوان ظرفیت اصلی هواساز مشخص کرد.

آیا می توان در هواساز از رطوبت زن استفاده کرد؟

با توجه به نوع کاربری و درخواست کارفرما می توان از انواع رطوبت زن ها در هواساز استفاده کرد.

تفاوت هواساز و هوارسان چیست؟

تفاوتی ندارند و در واقع هر دو ترجمه کلمه انگلیسی weather maker می باشند که در گذشته این کلمه به هواساز ترجمه شده است اما اکنون کلمه هوارسان جایگزین این کلمه شده است ولی با توجه به اینکه کلمه هواساز بین مردم جا افتاده است، بیشتر از این کلمه استفاده می شود.

هواسازها دارای چه مدل هایی می باشند؟

انواع مختلفی دارند که می‌توان از جمله آن ها به مدل های یک منطقه ای، چند منطقه ای، عمودی، افقی و … اشاره کرد.

هواسازها بر اساس نوع کاربرد به چند دسته تقسیم می شوند؟

هواسازها بر اساس نوع کاربرد و پروژه به سه دسته هواساز های معمولی (ترکیبی)، هایژنیک (بیمارستانی) و تمام هوای تازه تقسیم بندی می شوند.

هواساز به چه تجهیزاتی برای سرمایش و گرمایش نیاز دارد؟

به تجهیزاتی از جمله چیلر و دیگ آب گرم نیاز دارد.

محصولات

مبدل حرارتی پوسته و لوله (شل اند تیوب)
مبدل حرارتی هوا خنک (درای کولر)
برج خنک کننده فایبر کلاس
زنت (دستگاه گرمایشی سرمایشی صنعتی)
ایرواشر (دستگاه سرمایشی و گرمایشی)
روف تاپ پکیج یونیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما